Door Jan van Setten

Als ondernemer heeft u niet altijd wind mee maar soms ook wind tegen. Een creatieve ondernemer weet ook dan nog kansen te benutten. Hoe krijg je de wind weer in de rug? Kunt u uit de wind koersen door u te onderscheiden?

Positief alert zijn op een klantgerichte manier: u durft duidelijk te kiezen wat u wel en niet wilt zijn. Met een scherp oog om mee te gaan in veranderingen neemt u verantwoorde risico’s en demarreert u uit het afwachtende peloton. Met de juiste versnelling en inspanning bouwt u de nodige meters voorsprong op! Einstein zei het al: ‘Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg.’ Maar is dat wel zo? Of word je dan de ‘nieuwe V&D’ van de branche?

Einstein zei het al: ‘Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg.’

Tijden veranderen. Verandert u mee? Blijf bij uw klanten passen! Wat wil de consument van de toekomst? Aan de ene kant zijn zij uw broodwinning en daarmee uw belangrijkste bezit. Aan de andere kant kunnen ze soms een last zijn. De consument stelt hoge eisen, kan onredelijk zijn of wispelturig. Misschien hebben ze wel andere behoeftes dan u denkt of zij zelf denken! Hoe ontdekt u deze echte wensen en verwachtingen? Hoe denkt een consument over u, over uw concurrenten, over zichzelf? Als u dit weet, kunt u inspelen op wat de klant werkelijk nodig heeft. Ieder zijn eigen recept. Welke ingrediënten passen bij welke klant? Hoe zorgt u ervoor dat zij bij u terug blijven komen? Mond-tot-mond reclame is een sterke vorm: zorg ervoor dat zij u aanbevelen bij hun familie, vrienden en andere relaties!

Als we de moed hebben om zaken simpel te houden, dan blijft de fun in het ondernemen zitten. Zo groeien mens en resultaat naar ongekende hoogten!

Mijn motto is: het leven is verwarrend eenvoudig…

 


Over Jan van Setten

Jan van Setten provoceert en stimuleert innovatief denken en doen in zijn workshop. Op een plezierige, plagerige en energieke wijze komt hij met tips & tricks om uw relaties met klanten te verbeteren en verstevigen.

Jan van Setten is een veelgevraagd spreker, coach en auteur op de terreinen (persoonlijk) leiderschap, klantgerichtheid en organisatieverandering. Hij put uit jarenlange ervaring als algemeen en commercieel manager in diverse grote organisaties. Hij combineert een prettig confronterende stijl met humor en energie. Daardoor weet hij zijn publiek van begin tot eind te inspireren en te boeien.