INFOGROEN is al bijna 30 jaar softwarepartner van hoveniers, groenvoorzieners en boomkwekers. We vragen John Willemsen, medeoprichter en commercieel directeur van INFOGROEN hoe zij omgaan met verandering.

Wat betekent verandering voor INFOGROEN?

John: ‘Als maker van software zijn er doorlopend veranderingen. Veranderingen bij onze klanten, maar ook technische veranderingen. Het thema ‘Durf te veranderen!’ is voor ons dan ook een schot in de roos. Wij zijn altijd alert en analyseren en onderzoeken voortdurend hoe we met onze software positief kunnen inspelen op veranderingen.

Verandert er bij jullie veel?

‘Negen jaar geleden hebben we besloten dat we met onze software een andere weg in moesten slaan. We hebben twintig jaar werk aan de kant geschoven en zijn begonnen met het ontwikkelen van een totaal nieuw softwarepakket. Het was een grondige omschakeling die een grote impact had voor onze mensen maar ook voor de techniek. Nu ik er op terugkijk, zie ik dat het erg positief heeft uitgepakt. Zonder deze verandering hadden we nu niet meer kunnen bestaan. Inmiddels bedienen we meer dan duizend bedrijven met ons softwarepakket!’

Verandert er bij jullie veel?

‘Te veel om op te noemen! Een belangrijke verandering is dat consumenten steeds vaker een hovenier inschakelen. De consument wil wel genieten van zijn tuin, maar besteedt aanleg en onderhoud graag uit aan een vakman.’

Wat is de visie van INFOGROEN voor de komende vijf jaar?

‘Als bedrijf willen we de komende vijf jaar meer geïntegreerd werken. Dit heeft tot doel om de efficiëntie bij de hovenier te verhogen. Dankzij mobiele apparaten is onze software altijd binnen handbereik van de hovenier. Ga je naar de klant, dan heb je je bedrijf bij je!’

Bijdrage INFOGROEN

Infogroen Groenvision logo

INFOGROEN is 16 september aanwezig op GardenExperience en zij gaan graag met u in gesprek. Gebruik de bijgesloten antwoordkaart en meld u aan voor GardenExperience!